csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Eztnektek!

2011. március 25. 00:35 - he

Számba vettem a lehetőségeket. Nem elég, hogy a kakaóbabfák élettere pusztul, fertőzések pusztítják az ültetvényeket, s emiatt a csokoládénak aranyárat jósolnak olyan 30–40 év múlva a szakértők, még itt az ún. hamburgeradó is. Olyan szempontból jogos, hogy – és ezt egy most márciusban Széchenyi díjat kapott kutatótól tudom – az édesség tényleg olyan, mint a drog: jutalmazó hatása van és feldobja az embert, piszkosul nehéz róla éppen emiatt leszokni. És tudom, hogy a súlyos amerikaiakkal szoktak példálózni, akik miatt éppen most növelik Los Angelesben a buszok üléseit, mert a mostani székekbe már nem fér el rendesen a seggük, de azért….

Szóval ha már egy csomó mindenben megmondják, mit és hogyan kell és lehet tenni, akkor legalább a csokival hagyjanak békén. Itt van például ez a chocolate smoothie nevű édes kísértés.

Zabszelet belga csokichipssel dúsítva, vastag csokibevonattal a tetején.

Amikor az írom: zab, a lovakon túl valami rágós zöldes izé jut eszembe, meg a kenyér. De ezek csak rossz beidegződések, mert ez a csoki nem ilyen. Ha nem olvasom el, vagy nézem meg alaposan, akkor eszembe sem jut. Ha pár napig hagyjuk csomagolás nélkül száradni, akkor már zabos. „Frissen” kicsomagolva eszegetve fel sem tűnik, hogy valami egészségeset eszem. Merthogy nem is. Vagyis majdnem.

Csak annyit mondok:

237 TicTac.

És 360 Forint körül van egyetlen tábla.

És minden pici morzsája megéri.

A legnagyobb nagykéssel álltam neki pici szeleteket farigcsálni belőle, de akármilyen picikét ettem, mindig az a reklám jutott eszembe, amiben a pasi az ágyban beleiszik a kávéjába, mire abból kiugrik egy nagy, piros boxkesztyűs kéz és fejbevágja. Ennyire erősen és drasztikusan csokiillata és csokiíze van. (A narancsos ugyanilyen, csak abban nagy kandírozott narancshéjdarabok és narancsdarabkák vannak, az erdei gyümölcsöst meg a cseresznyéset, sőt, még a sárgabarackosat sem kóstoltam.) Ha egyszer dzsungelharcos leszek, ilyet viszek magammal a vadonba, ez tutti. Csak utána úgy érzem, sok vizet kell inni rá – és el is telít. A csokit, ami zabdarabok közé keveredik, azt megeszik a disznók.

Apropó disznók és dzsungelharc. Éreztétek már valaha, milyen egyedül vagytok a veszélyekkel terhes világban és bizony nincs kire támaszkodnotok? És akkor én végső kétségbeesésemben mélyen a zsebembe nyúltam, és vajon mit találtam ott?

Semmit sem.

Azt kérditek, jó-e a csoki? Én nem tudom. De valami vigaszt nyújthat. És ha hisztek a csokiban, hát csak higgyetek. Nincs abban semmi rossz.

 

3 komment
Címkék: zab
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr282769714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dead-End 2011.03.25. 12:56:57

Mely üzletekben kapható?

he 2011.04.28. 09:58:09

én Tesco előtti Imedio újságosnál vettem.

Dead-End 2011.04.28. 10:29:01

@he: Na, oda nem szoktam járni, majd benézek valamelyikbe. :)
süti beállítások módosítása