csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Tökély

2010. október 30. 12:03 - he

Mikor megkaptam, madarat lehetett volna velem fogatni az örömtől: sosem láttam ennél gyönyörűbb csokit. Az egész egy vastag aranyszínű kartonpapíron nyugszik, celofánba csomagolták, amit egy vízfestékkel festett tájképet ábrázoló papírszalag fog körbe. A csoki pedig gyönyörű türkizkék, s ha a tábla talpát is megszemléljük, ebben a különleges kékségben nagy vöröslő pontok (aszalt áfonyaszemek) vannak. Leginkább a Zsolnay-lányok keleti stílust porcelánba álmodó egzotikus műtárgyaira emlékeztet, és meglepően hosszú ideig hozzá sem nyúltam. Csak csodáltam, mutogattam mindenkinek, hogy ugye, milyen szép ez a csoki? Milyen mesterien kimunkált kis kockákból áll, látjátok? Néha megsimogattam, és arra gondoltam, milyen fantasztikus, hogy van egy ilyen szépséges táblám. Gondolkodtam azon, kikkel osszam meg azt a pillanatot, amikor megbontom a csomagolást, körbeszimatoljuk a csokit, óvatosan letörünk belőle egy-egy kockát. Elképzeltem, ahogy a pici, türkizkék csokiforgács-maradékokat az ujjammal próbálom felemelni az aranyszínű alátétről, hogy ne veszenek kárba. Még arra is gondoltam, milyen jó lenne menőzni egy kicsit, micsoda szuper csokim van – és közben hálás is voltam nagyon annak, akitől ajándékba kaptam. Jegyzem meg, ezek a kóstolós képek olyannyira lefoglaltak, hogy volt, hogy egy értekezleten jutott eszembe, milyen klassz is lesz egy ilyen mesterművet megkóstolni. Olyan volt, mint egy korai backflash egy olyan kábítószer használata után, amit még ki sem próbáltam. Aztán meggondoltam magam: nem a mohóságnak engedtem, csak egyszerűen úgy gondoltam, műtárgyként mégsem tartogathatom örökké ezt az élelmiszert. Kicsomagoltam, és nem is szimatoltam, csak letörtem egy kockát, már meg sem vizsgáltam celofán nélkül (pedig anyukám arra tanított, nézzek meg mindent alaposan, mielőtt a számba veszem), szóval kicsit elsietve és deszakralizálva, de megkóstoltam.

Hát ezt a szemetet! Arra persze számíthattam volna, hogy a csoki valójában színezékkel festett fehércsoki, de hogy ilyen silány minőségű, azt nem hittem volna. Azt hiszem,ilyen íze lehet a pici megcukrozott pálmazsírnak – persze ez inkább csak utóízként jelentkezett, mert amit éreztem, és ami elsőre is drasztikus volt, az a festék íze. Nem tettem próbát, de feltételezem, hogy ha ennek a táblának az ízét összehasonlítottam volna egy doboz türkizkék raditárorfestékével, lehet, hogy ízben az utóbbi vert volna rá az előbbire. Az íztelenre száradt áfonyaszemek meg vajmi keveset javítottak a köröttük lévő borzalmon. Persze, gondolhattam volna, hogy a messziről, egyértelműen ajándékba szánt csoki olyan, mint a szendvics a restiben – kilométerekre lesz a vevő akkor, mikor rájön, hogy a zsemle első két centijében van csak felvágott. Csakhogy ez annál is rosszabb volt: szörnyű volt az íze! És egy kívülálló megjegyzése kellett ahhoz, hogy kiderüljön: nem csak a nyelvem, hanem a fogaim is türkizkékek lettek. Úgyhogy: ajándék csoki után nézd meg a fogad.

6 komment
Címkék: fehér

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr682409506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2010.10.30. 17:52:01

:)) én messziről elkerültem volna egy ilyen színű csokit.
Egyébként Choco Fresh a kedvencem, mielőtt még a hippot megvennéd:

www.google.com/images?hl=hu&safe=off&q=kinder%20choco%20fresh&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=825

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.30. 21:54:03

Alapból viszolygok a természetellenes színű kajáktól. Sok mindenből kimaradok, de tán annyit nem vesztek.

Részvétem az élményért. A számban éreztem olvasás közben és borsódzott a hátam. Száj festésére a 90es évek közepén-végén piacra betört Chuppa Chups nyalókák is kiválóak voltak.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.31. 02:46:28

Ez szörnyű... már fotó alapján is. És te meg merted kóstolni? Bátor ember.
Én már a manapság kapható, mignonnak csúfolt szarokat sem veszem meg, annyira látszik rajtuk, hogy műanyagból készültek, de ez bőven túltesz még azokon is... :(

Csore60 2010.10.31. 04:27:32

Kezdjük ott, hogy a csokoládé fekete, sötétbarna, esetleg világosbarna. A fehér csoki eleve fából vaskarika. Néhányszor megízleltem, de fajtától függetlenül nem emlékeztetett csokira. Na de mindez még kékben??? Brrrr...
Szerintem a csoki kakaó nélkül olyan, mint a szerelem szex nélkül... Lehet szép, kellemes, aranyos, kedves, de sosem az igazi. :)

G. Viktor 2010.10.31. 16:48:16

Mentségemre szóljon, hogy a velencei csokiműhely, ahol vettem, nagyon profinak tűnt, és messze ez volt a legextravagánsabb termék mind közül. Persze ebből az a tanulság, hogy ne bízz egy olyan városban, ami a tengerre épült! :)

Kedane 2010.11.01. 16:30:45

Én már akkor furcsállottam az egészet mikor megláttam a csoki képét és a bejegyzés címét. Valahogy nem passzolt a kettő egymáshoz! Meglepődtem volna ha tényleg jó :D

Nagyon jó blog, egy ideje már naponta nézem hogy van-e új bejegyzés.
süti beállítások módosítása