csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Csokigumikalapács

2009. december 24. 15:33 - he

Ha már kezdünk belefáradni a sütés-főzésbe (én még neki sem álltam),

meg a bonbonkészítésbe (az enyémek itt a képen rumos meggyesek voltak, egy tepsi hátán temperáltam a csokit egy megtisztított Sun optikai egéralátéttel),

meg a másokkal való bonbonkészítésbe (a barátaim idén is remekeltek a töltelékek kapcsán – de szabadalmaztatják, úgyhogy csak annyit mondok: curry. Meg csillagánizs. Meg rózsaméz.)

meg a karácsonyi díszek vadászatába (az egyik karácsonyfaárus szerint fagyöngy majd csak januárban lesz (!))

akkor igyunk egy forró csokit.

Nem olyan alkoholosat, amilyet tavaly ajánlottam, hanem trendibbet.

Először egy továbbképzésen találkoztam ezzel a fajtával, és bevallom, megtetszett az, hogy mennyire praktikus. Merthogy az egész mindössze annyi, hogy van egy nagy csokikocka, amibe egy vastag pálcát szúrtak, és az ember annál fogva lógatja bele a tejbe, megkevergeti, míg a csoki gyorsan elolvad, és violá! kész is a forró csokoládé.

Egyszerű, de nagyszerű, még kanál sem kell hozzá, sőt, még tej sem feltétlenül, merthogy a gyorsolvadás forró vízzel is kiválóan működik – viszont még így sem ajánlom tejre érzékenyeknek, az étcsokisba is tettek tejport.

Eddig láttam étcsokisat, tejcsokisat és mogyorósat.

A külseje klassz: még a pálcába is bele van égetve a forrócsokira hajazó „ó”, árulnak ilyen mintás bögrét és a csokikocka maga... hmmm... impozáns. A leginkább egy kubista varázspálcára emlékeztet, vagy egy törékeny kalapácsra.

A csomagolás ugyan nem ajánl semmit, de a külön megvehető bögrék kb 2-2,5 decisek, így gondolom, a belga gyártó szerint ez az ajánlott keverési arány – szerintem nyugodtan olvasztatjuk a kockát kevesebb folyadékba is. Ezt azért is sugallom, mert trend és elegancia ide vagy oda: ittam már ennél jobb forró csokit. Sőt, szerintem van olyan automata is, amiből jobbat kap az ember. Annak ideális, aki a forró csokit lazán és lágyan szereti, nem pedig olyan sűrűn, mint ahogy én... vagy Garfield az erős kávét. Ha a koncentrációval nincs kedvünk javítani rajta, akkor próbáljunk ki valamit, de feltétlen: ahogy a tejbe mártott csokikockáról leolvadtak az élek, nyaljunk le egy adagnyi málladozó csokit a pálcán lévő gömbről. Mert ez az a pillanat, amiért szerintem megéri kipróbálni. Feltéve, ha közben nem gondolunk a sem a karácsonyi készülődésre, sem a latyakra, hanem az ízlelőbimbóinkra koncentrálunk.

Legalább ilyen jó élményeket kívánok mindenkinek karácsonyra!

 

Choc-o-lait

pálcikás forrócsoki

390 Ft az Aranycipóban

350 Ft a CsokiKorzóban

 

7 komment
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr491620804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.12.24. 16:05:58

De guszta!
Neked is Jó ízekben gazdag Karácsonyt!

Idhren 2009.12.24. 21:24:51

ismerem, én nagyon szeretem, de úgyhallom nem olcsó.. kár, lustáknak kifejezetten előnyös. ^^

kiscserkesz 2009.12.24. 21:51:48

Öröm ilyet olvasni :D

Ha valaki tud Budapesten, ill környékén kaphatóról akkor írja meg legyen szíves.

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Bikkfa 2009.12.25. 06:49:26

Isteni lett a bonbonod! egyszerűen imádtam, és amilyen szép fényes... nyamm

Boldog karácsonyt!
süti beállítások módosítása