csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

A Mikulás tojásai

2008. december 09. 18:46 - he

Ugye azt mindenki hallotta, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság szakszervezetétől lejárt szavatosságú csokitojásokat kaptak a zsaruk gyermekei? De vegyük csak szemügyre ennek a ténynek a hírértékét!

Tojás télapó-figura helyett. Nem, ez már régóta nem újság, hiszen minden Télapó és nyúl lemeztelenítésben jártas ember tudja: ezek a csokifigurák ugyanolyanok. Nagy szerencséjük az ügyes édességgyártóknak (tisztelet a kivételnek!), hogy Mikulás – Szent Miklós – püspök volt, így hosszú süvegének alakját mintha csak a nyuszik hosszú füléről másolták volna. Feltehetően ez a takarékos, egy forma mindenre-személet volt a kidolgozott csokifigurák visszaszorulásának kezdete. Miért ne lehetne akkor idekeverni a tojást is?! A magam részéről vicces kis hópelyhet képzelek a csomagolására, s a kereskedők helyében a tél szimbólumaként aposztrofálnám.

Lejárt szavatosság. Sajnos, ez sem kirívó eset. De hogy e témakörből a kedvenc feliratomat idézzem: „A csokoládén keletkezett esetleges fehér bevonat nem befolyásolja a termék minőségét.” Mert úgy is lehet finom a csoki, ha éppen ronda. Például éppen olyan, mint egy nyúl. Vagy egy festett Mikulás.

A szakszervezet csokoládét oszt. Szép hagyomány ez mindenképpen. Bár a magam részéről a személyes átadás híve vagyok – a tavalyi Mikulás csokit például, amit itt a szerkesztőségben kaptam, sokáig eszembe sem jutott megenni, sőt, mindenkinek mutogattam, és hetekig büszkén meséltem, kitől kaptam. Persze nem mindenki hitte el. És persze nem tehettem hozzá, hogy azért kaptam, mert jó voltam, hiszen a rektor az egész épületet körbejárta, s azért ez sok lett volna a jóból. Idén nem is jött –igaz, december 6. nem is munkanapra esett.

A rendőrök gyermekei kapták az ajándékot. Hát igen. A fránya statisztika. Oké, hogy a fogyasztási szokások kialakítását és egy-egy adott márka iránti hűség megalapozását nem lehet elég korán kezdeni, de ha egyetlen pillantást vetünk Magyarország korfájára, és komoly profitra törexünk a csokoládé-piacon, láthatjuk: az igazi célcsoportunkat a 25 évnél idősebbek jelentik. (Nahát, pont, mint én!) 30-40 év múlva pedig eljön majd az idő, hogy a tubusból kinyomható, pépes csokoládé és/vagy a gyorsan és könnyen olvadók korszaka jön.

De miért hír akkor mindez?

Az igazság odaát, Kínában van, kimondatlanul is Szerintem.

 


 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr25813540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mecseki Mikulás : Mikulásvár : Pécs 2009.01.11. 18:55:43

Kedves Csox!

Bizony magam is találkozom ilyen fura és egyben érdekes jelenségekkel. De a tojás forma karácsonyi csokitojás nem új keletű. Találkoztam már tavaly és tavaly előtt is a Nyuszitól kölcsönzött tojásokkal fenyőfadíszként történő újradizájnolásával. A nagyon ízletes Figaro márka húsvéti kis formáit akár toboznak is értelmezhetjük, így már nem is olyan fura. Nem beszélve a töltelékről, ami a hideg téli napokon hozhat jó hangulatot. Bizton sokaknak kedvence, hiszen némi mosolygóvíz :-) is került a töltelékekbe...

Sok sikert a blogodhoz!

Ho-ho-ho-hó

Mikulás
süti beállítások módosítása