csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Az ötödik érzék

2010. november 28. 19:01 - he

A szaglás, igen. És már nem csak a nőknek, férfiaknak, babáknak vagy autóknak gyártanak illatokat, hanem hoteleknek, sőt, különböző vidékeknek is azért, hogy eladhatóbbak legyenek. A turisták szaglószerve mellett az ingatlanvásárlók orrát is szokás csábító illattal megvezetni: azt olvastam, ha éppen akkor sül ki a sütemény, amikor a potenciális vásárló megérkezik, az illata alapján már nem falakat, hanem igazi otthont orront majd a kiszemelt vevő, és például nem is alkuszik annyit. Ha pedig házisüti illat, akkor nálam biztos dobogós az almáspite.

Mikor láttam, hogy a Boci új ízei között van ilyen is, azt gondoltam, na, ez már biztosan döfi. Az illatra (a meleg porcukor, a párolt alma és a fahéj elegyére) gondoltam, meg a jellegzetes ízre és hangokra (ahogy a tányérhoz koccintjuk a pitedarabot, hogy leveregessük róla a fölös porcukrot, döcc-döcc, a szétomló tésztára, az almaszálacskák ízével kevert (nálam über)fahéj- és citromízre, arra, amikor lenyaljuk a mégiscsak soknak maradt porcukrot az ajkunkról), meg persze arra, hogy milyen fifikás a Nestlé, hogy „az otthon íze” felirat alatt adja el ezt a csokit, amiről arra asszociálok, hogy ez valami hungarikum. Persze, nem magyar gyár, csak annak látszik, nem magyar specialitás ez a süti, csak annak látszik, és nekem nem is döfi ez a csoki.

Semmiféle almás illatot nem éreztem, mikor kibontottam a csoki csomagolását. Aztán persze rögtön találtam kifogást: nehéz a jórészt karácsonyi-őszi illatemlékfoszlányaimnak megfelelni, nem gond, ha nem sikerül, elvégre csokit vettem, nem parfümöt. És valóban: a megszokott Bocicsokis tejcsokiillat kárpótolt. Aztán haraptam. Nem tudom, hányan készítik az almáspitét úgy, hogy csokit kennek a tetejére, de ez alapján a csoki alapján biztos, hogy nem tudok egy összecsokizott szelet pite ízére következtetni. A kis kockák belsejében ugyanis tejkrém van, aminek a tetején egy vastag réteg almaízű zselé található. Legalább olyan izgalmasan szép ettől, mint a Pöttyös Guru, ha széttörjük, de az íz szerintem meg sem közelíti az almáspite ízét. A tészta íze nem hiányzik – az irdatlanul, aránytalanul nagy töltelék híve vagyok – de az almalekváron kívül nem éreztem sem a fahéjat, sem a citromot, még akkor sem, ha a csomagoláson szerepelnek.

Azt hiszem, ha nem olvastam volna a feliratot, egyszerűen azt gondolnám, hogy nagyon jó kis almalekváros csokit eszem, és semmi gondom nem lenne, sőt, valószínűleg felolvasztottam volna a csokit, és kenyérre kenem (hmm... lehetséges lenne egy csokis almalekvár-variáció?). Így viszont úgy érzem, az orromnál fogva vezettek.

 

Boci Almáspite

 

 

10 komment
Címkék: alma tej
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr372479410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2010.11.28. 21:30:37

biztos ilyen a cseh almáspite, arról mintázhatták

Mylady 2010.11.28. 21:56:52

Sose értettem, miért kell egy csokinak almáspite ízűnek lenni. Vagy egy pudingnak. Vagy a fagyinak rákóczitűrós ízűnek. Nem lehetne a csoki csokiízű? Esetleg mogyorós. Ha almáspitére vágyom, akkor almáspitét fogok enni, nem almáspite ízű csokit.
De biztos bennem van a hiba...

Jerky_Master 2010.11.28. 22:18:53

A kekszes-barackost hogy elkúrták! Csak a kekszet és barackot spórolják ki belőle.
nyomi csehek.

KékFény6 2010.11.29. 00:28:06

@Mylady: Biztos. Minél többféle van, annál jobb. És a fagyi milyen ízű legyen szerinted? Fagyi ízű? Vagy felétek nem lehet kapni csoki ízű csokit?

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2010.11.29. 02:35:34

ajj, gyöngyöt a disznók elé!:) szerintem az almáspités boci a legjobb, amit mostanában kihoztak.

Mylady 2010.11.29. 07:00:07

@Tesztelo.hu: Vannak azok a klasszikus alapízek, mint pl puncs meg vanília (meg még ezer másik). Ezek rendben vannak. Almásrétes íze az almásrétesnek legyen, ne a fagyinak, meg a pudingnak. Szerintem.
De hát ez ugye ízlés kérdése, ízlésről meg vitatkozni...

Kiszel Gisele 2010.11.29. 07:25:16

merthogy te bevetted ezt az egész dumát? azt képzelted, hogy a csomagolás mögül előugrik egy kontyos nagymama és eléd teszi a sütőmeleg almáspitét? elég naiv lehetsz kiskomám..

Borzasztó Károly 2010.11.29. 08:31:29

a naiv nekem is az első gondolatom volt :)

kuala 2010.11.30. 03:35:40

Ehh, valamikor fiatalkoromban, amire rávolt írva a boltban hogy májkrém, annak avas máj íze volt, a hagymának megy hagyma.
Ja és a krumplileves is krumplileves volt.
Hát ezekszerint az almáspite már nem almáspite attól hogy odaírják rá.
Hiába, piacgazdaság :)
Sikerült valami ehetetlent kikeverni a kutatási részlegen? Írjunk rá valami hülyeséget, meg hogy "Limited edition" aztán majd megveszi valaki;
Bociék is már olyan rossz csokikat hozhatnak ki amilyet akarnak, a márkanév úgyis eladja (csak nem többször egy embernek)...

2010.12.12. 11:16:26

nem hiszem el, a guru után másodjára írok posztot csokiról,és mindig jó pár nappal megelőztök :)
süti beállítások módosítása