csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Szuper év, szuper csoki, szuperkaja

2015. január 11. 11:50 - he

Vagyis superfood. Mégpedig Zotter.

Ahogy azt már korábban párszor kifejtettem, ez a Joseph Zotter tudhat valamit – a csokijaiba úgy csempész különleges ízeket, hogy azok még ehetők is maradnak (kérdéses, mennyire érezni is ezeket az ízeket). És íme, van super food-os csokija is.

Hosszas elmélkedés helyett maradjunk annyiban, hogy super food az, ami tápláló, egészséges és jótékony hatással bír. Általában ilyesmikre szokás gondolni e fogalom kapcsán, mint a spenót, az áfonya, a dió vagy a brokkoli. Ha ennél ismeretlenebb a név és az élelmiszer, akkor nagy valószínűséggel csupa olyan dolgot találunk, amit a gyógynövényboltokban az első polcokon találni.

Az osztrák csokigyárban a következőket igyekeztek szuperkajaként belesűríteni ebbe a táblába:


zottersuperfood.jpg

Berkenye; Gyömbér; Acai bogyó; Kardamom; Maca porZöldtea; Chlorella algaBird’s eye chilli; Pecsétviaszgomba-por; Moringa

(A net szerint) mind tele van antioxidánsokkal, immunerősítők, anyagcsere-pörgetők, vérnyomáscsökkentők, jó közérzetet váltanak ki, meg ilyesmik.
A legjobban ezek közül engem a pecsétviszagomba lepett meg, mert bevallom, még sosem hallottam róla. Most viszont utánaolvastam: ha adunk az etnofarmakológusok szavára, akkor ez az élősködő növény tényleg érdekes lehet, a kínaiak a „halhatatlanság gombájának” is nevezik. Szerencsére csak 0,01% van ebben a csokiban – láttam a Hegylakót és nem szeretnék örökké élni.

Szerintem egy szuperkaja viszont ennél több kell, hogy legyen: finom.

Erre pedig 100%-os biztonsággal ott az étcsoki. Merthogy abba foglalták ezt a gyógyító-kombót. A csoki csomagolásának a belső felén van is egy leírás erről: A perui kakaót nyersen dolgozták fel, majd 70°C-on szárították, nem pörkölték meg. Az algaport, a gyökérport meg a gombaport viszont ebbe keverték bele.

És hogy milyen íze van elsőre?

Élesztő.

Most komolyan. De kinek nem mondta soha az anyukája, hogy ez jót tesz?!

Aztán jön az édes íz, benne egy pici fanyarral (asszem, az lehet a berkenye?), aztán jön a kardamom, a legvégén egy kicsit érezni lehet a csilit is. A csoki borítása valami mesés: kesernyés magas kakaótartalmú jóság. Sosem voltam képes egy csipetnyinél több élesztőt befalni, ezt a csokit viszont elnyammogtam, és közben arra gondoltam, jó ez.

Egyedül a design-t nem értem: Andreas H. Gratze munkája egy vízfelületből mindenfelé kilógó alakokat ábrázol – azt akarná sugallni, hogy a superfooddal kint vagyunk a vízből?!

Zotter
H2O Superfood
70 g

Ajándék volt, köszönöm!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr77058797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása