csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Ecco

2013. október 02. 22:28 - he

Amelyben Baskerville-i Vilmos

Aldo társasága nélkül besétál

az apátság egyik kertjébe

és csokit eszik

Zene: Kiss  from a  rose

Fotó: Csosza

Négyszög alakú, apró kertecske ez, a közepén egy lepecsételt szökőkúttal. Rendezett gyógynövényes ágyások mellett vezetett el utam, s miközben beszívtam jellegzetes, kesernyés-zöld illatukat, eszembe jutott, milyen kínos volt, amikor a cikóriát összekevertem a tökkel… A talpam alatt ropognak az ágyások közti ösvény zöldessárga kavicsszemcséi. A bazsalikom-bokrok mellett haladva szórakozottan letéptem egy levelet, és tűnődve elrágcsáltam: Vajon ki ölhette meg Aldemust? Az biztos, hogy nem öngyilkosság volt… Contra vim mortis non est medicamen in hortis.

A kesernyés íz az édeshez hozta meg a kedvem - a leültem egy padra a szökőkút mellett, és eszembe jutott, hogy Aldo nemrég egy titokzatos kis csomagot rejtett a zsebembe: szicíliai csokit. Heidi sicilia. Egy nő. És csokoládé a tengerentúlról - újra a töknél és a cikóriánál tartunk, dehát errare humanum est.

heidi_bazsalikom01.jpg
Megcsapta az orromat a tengeri szél fuvallata, és közben törtem egy kockát. Hmm. Akartam mondani: ecce csokoládé.

Vérnarancs van, de az ízét csak nyomokban érezni.

Pisztácia van, de az ízét csak nyomokban érezni.

Tejcsoki van, de az ízét…

A nyomok! Már tutti, hogy Jorge, aki primus inter pares, ő volt a gyilkos.

A felismerés keserű ízt hagyott a számban. Bazsalikomosat.

Lehetett volna másképpen is: lehetett volna a vérnarancsot minőségi étcsokiba mártani. Nagyobb darabokat szikkasztani meg belőle a szicíliai napon, vagy csak egyszerűen passzírozni a húsát, et vékony, roppanós étcsokiba tölteni. Variatio delectat - valaki végre gondolt erre a gyümölcsre!

Még ha a bazsalikomot kivéve nem is sikerült túl jól.

Sic transit gloria mundi.

heidi_bazsalikom_02.jpg

Heidi sicilia

Tejcsokoládé pisztáciával, vérnaranccsal és bazsalikommal

80 g

ajándék volt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr165548346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása