csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Válság vs Happy end

2013. január 27. 02:14 - he

Igen, van Válság nevű csoki. És nomen est omen: mindössze 30 forintba kerül. A vicces az volt, hogy éppen azon a héten fedeztem fel, hogy van Happy End nevű csoki is, szintén harminc pénzért. Te beleharapnál? Én naná, hogy kipróbáltam!

valsagos_.jpgAzon túl, hogy minden tiszteletem az olcsóságért és az igen kreatív elnevezésért, a lehető legrosszabbat vártam a Válság csokitól. Ehhez képest pedig kellemesen csalódtam: sokkal rosszabb csokikat is ettem már, duplaennyiért. Több, mint egy kanálnyi cukor valami zsiradékkal: nem ez lesz a kedvencem, de teljesen rendben volt. Az emlékeimben él egy, azt hiszem, Mókus szeletnek nevezett csoki a nyolcvanas évekből, szerintem talán ahhoz hasonlít az íze. Ráadásul a cég nem árul zsákbamacskát: a szelet csomagolásán jól látható, hogy kakaós étbevonóval mártott szeletről van szó. „Magának ízlett?!” - kérdezték az eladónők a boltban, mikor visszamentem a második adagért. - „Mi már alig vártuk, hogy elfogyjon.” Persze ők bele sem kóstoltak a Válságba. A gyártó egyébként makói.

A Happy End persze sokkal vékonyabb: csak 13 gramm az egész „csoki”, ami csak akkor feltűnő, ha valaki nem csak a kosarába dobja, hanem meg is tapogatja: a szelet mellett a csomagoláson belül két centi levegő van, így tűnik „normál” méretűnek. Szerintem karamell illata van, és belül olyannak tűnt nekem, mint egy pici cukorral és kakaóporral ízesített, már majdnem megszáradt, barnás tojásfehérje-hab. Brazíliában gyártották!

De számoljunk egy kicsit. A kettesek és egyforintosok kivonása miatt mindkét csoki 30 Forint, amiből 27%, vagyis 8,1 HUF csak az ÁFA. Vagyis a szelet nettó árába, ami 21,9 forint, kalkulálták bele az explicit és implicit költségeket, meg a hasznot... Ha ezeket 10 Forintra saccolom, akkor a csoki előállítási árának biztosan 10 Forint alatt kell lennie, a gyártó minden költségével együtt. És a szállítással együtt. A Happy End esetében a Dél-Amerika – Magyarország távolság áthidalásának költségével együtt. Hmm. Te jó ég, mit ettem?

Válság szelet

22 g

30 Ft volt az egyik pécsi Százforintos boltban

Happy end

13 g

27 Ft volt egy komlói Százforintos boltban

4 komment
Címkék: off
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr865045897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöldkabátos (törölt) 2013.01.27. 19:37:11

Az én kedvenc olcsócsokim a Spar budget kakaós tejtábla, illetve akármelyik óccsó kenhető kakaós krém. A Tescós tejtábla ehetetlen, a Sparé meglepően jobb időszaktól függően alig 5-10 Ft-tal többért.

És persze hajrá szaloncukor, iyenkor minimum 50%-os kedvezménnyel árulják.

Egy fokkal prémiumabb kategória a sajátmárkás tejcsoki, ezek 120-130 Ft-ért kaphatóak az Aldiban és a Lidliben, a többiek már 150 körül árulják.

siófoki35 2013.03.04. 14:56:56

Aldiban tényleg finom a 120 ft-os csoki.

Bon Viki · http://chocologia.blog.hu/ 2013.07.08. 10:01:53

szia, várom ám a többi csokoládé kritikádat, meleg ide, vagy oda... Hű olvasód ;-)

he 2013.08.05. 09:41:23

@Bon Viki: Szia Bon Viki! Visszatértem :) Olvasom ám a blogodat, klassz!
süti beállítások módosítása