csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Egy kis hazai: anyatej vs mák

2011. február 26. 01:07 - he

Baby Gaga néven anyatejes fagylaltot árulnak a londoni Covent Gardenben – olvasom egy honlapon, és ezt nem csak, hogy 100%-ban természetesnek, de 100%-ban hazainak is mondják az angolok (az anyatejet leedsi nők ajánlották fel az étteremnek, nem Lady Gaga). És ha már organikus, és ha már hazai, hát a legextrémebb, amit magyar, hazai ízfelhozatalban eddig láttam, az a mákos-meggyes túró rudi.

Hungarikum vagy sem, a túró rudit nagyon sokan szeretik, és elég nehéz ehhez hasonló édességet külföldön beszerezni. Mi nemrég tartottunk egy pöttyös fare well - partyt Dominikának, aki Londonba dobbantott több, mint egy kiló rudival.

A mákos-meggyes ízesítést ma láttam először, a csomagolása szerint limitált kiadás. Tudom, hogy csak pici részben csoki, de muszáj volt kipróbálnom. Az első meglepetés az volt, hogy maradtak az étcsokis bevonatnál, ami sztm jobb, mint a tejcsokis, még mákos-meggyes tölteléknél is. Maga a belbecs, vagyis a rózsaszínű alapon fekete pöttyös túró első pillantásra nem volt valami bizalomgerjesztő. Sőt, első harapásra csak azt éreztem, hogy ez egy megszokott túró rudi. Aztán bomlott ki a mák íze, és végül, mintegy utóízként a meggy (szerintem igazán lehetett volna belekeverni egy keveset a gyümölcs húsából is). Az első harapás után tényleg mákíz jön, erre jobb, ha felkészülünk – ahogy arra is, hogy annyira sok mák azért nincs benne, hogy fogat kelljen mossunk utána (legalábbis nekem nem lett pöttyös a fogam, pedig ugye a pöttyös az igazi...).

És hogy ez így együtt milyen? Nekem bejön! Annyira nem egetrengetően, mint a Pöttyös Guru, de kifejezetten jónak tartom, ahogy azt is, hogy a mákos-meggyes hagyományos ízt a másik hagyományos édesített túróízzel összehozták. 100% magyar ötlet, duplán magyar sajátosság, és még ha E-kkel is van tele, közelebb hozták a magyar ízeket.

És nem hozták túlontúl közel, mint a Baby Gaga gyártói. Utóbbiról ugyanis nem a hagyományos étkezés, a „100%-ig angol” vagy a természetesség jut eszembe, hanem azok a buta viccek, mint hogy ha a kukoricaolaj kukoricából készül, akkor a babaolaj vajon miből?

 

Meggyes-mákos túró rudi

85 Ft az Intersparban

30 g

 

3 komment
Címkék: meggy mák túró off
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr562691308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2011.02.26. 11:55:20

Elég csúnya, meg érdekes színe is van, szóval...KI KELL PRÓBÁLNOM!

krasziboszi 2011.02.26. 16:10:26

Pont most vettem a boltban egyet, mert láttam, ahogy az eladók szörnyülködve rakják ki a polcra, meglepően jó volt, nem volt agyonnyomva meggy aromával, és a mák íze is jól érezhető volt, nekem bejött :)

Dead-End 2011.03.07. 15:02:24

Rohantam ide második elfogyasztott meggyes-mákos rudim után, hogy ajánljam kritikára, de úgy látom, elkéstem, ami persze nem baj. :)

Szerintem, jó ötlet volt ez a rudi megoldás, csak nem értem, miért limitált formában dobták piacra. Talán ez a teszt időszak, és ha beválik, akkor állandósul a palettán? Majd kiderül, én nem bánnám.

Mondjuk meglepődtem, hogy mindent belekevertek a túróba, mikor beleharaptam, arra számítottam, hogy a mákos túróban lesz egy meggylekvár csík, hasonlóan a barackos, epres, vagy földimogyorós verzióknál. Az is tetszett volna, bár akkor talán túl erős lett volna a meggy íze... Ami nekem nem lett volna baj, mert szeretem a meggyes termékeket, viszont a mák nem dominált volna annyira, mint így. Szóval, így jó, ahogy van. :)
süti beállítások módosítása