csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Fejberizs

2011. február 20. 12:37 - he

Az agyban és az orrban dől el, hogy minek milyen íze van. A tejberizses-szilvás Milkának például szerintem kifejezetten olyan tejberizses-szilvás, amit nagyon vastagon öntöttünk le tejcsokival.

Bevallom, olvastam nemrég a Heston Blumenthal könyvet, és annak ellenére, hogy azt a pasit egy kétlábon járó ízlelőbimbónak tartom, annak minden előnyével (kiérzi a mazsolából a termőhelyet) és hátrányával (kiérzi a kalauz leheletéből a fogszuvasodásért felelős baktériumok mennyiségét), szóval annak ellenére, hogy nem irigylem a barátnőjét (szerintem azt is íz szerint választja), igaza van. És emiatt az elmélet miatt érhető, ha a konyhájában bizonyos desszertek kísérőjeként pl. málnaillat is szerepel az étlapon.

De térjünk vissza a szilvás-Milkás táblához.

Tejberizses csokiról még nem hallottam. Tejkrémesről igen, rizsesről is. De mekkora ötlet már ez, hogy tejberizs-alapú csokit kreál egy gyár, nem? A sorozatból, ami lássuk be: kicsit későn érkezett a magyar boltokba, vannak másmilyen ízűek is (vaníliás és manduladarabos), nekem a szilvás tűnt a legextrémebbnek – és voltaképpen bejött.

A töltelék természetesen nem tejberizsből van, viszont vannak benne olyan talán rizsliszt (?) darabkák, amitől az embernek az az érzése támad, hogy a tejberizs apró szemcséit eszegeti.(Blumenthal is örülne, bár neki saját csokigyára van.) Megnéztem, bár nem túl látványosak ezek a pici lapocskák a tejszínes krémből. A szilvaíz ott van, szerintem nagyon szép látvány, amikor kettéharapunk egy kockát. A furcsa mégis az, hogy az egészben a legjobban a sok, a töltelékhez képest túl édes tejcsoki zavar. Annyira édes szerintem, hogy agyon is csapja az egész alapvetően jó ötletet.

Tudom, hogy van olyan, amikor a vastag csokiréteg titkolt funkciója az, hogy a dekoratív, de kevésbé ízletes sütit „eladja”. A nagyapám boldogult feleségének cukormentes almáspitéjét például gondolatban öntöttem le egy legalább másfél centi vastag csokiréteggel. A szilvás Milka esetében azonban mást ajánlok, ugyanis ezt szerintem éppen a sok édes csoki miatt a „szokásostól” eltérően kell enni.

Vagyis az első pár kocka után óvatosan körbeharapdáltam a csokikockát, ezután ettem meg a felső csokiréteget a töltelékkel együtt, amit próbáltam ügyesen leharapni vagy lenyalni a csokikocka talapzatáról – és az maradt külön, a végére.

Vajon milyen lehet ugyanez a töltelék étcsokival bevonva?

 

 

Milka Super-G

Alpesi tejcsokoládé tejszínes-rizses krémtöltelékkel és szilvás töltelékkel

260 Ft a környék legkisebb boltjában

Szólj hozzá!
Címkék: szilva tejberizs

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr842674473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása