csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Marx kísértetei

2010. december 31. 22:14 - he

Korábban kell felkelned ahhoz, hogy engem egy csokinak pusztán a formájával megnevettess – gondoltam én, mikor Zsófi biztosra vette, hogy röhögni fogok. És hát pedig lőn.

Merthogy nem mást öntöttek csokiba Berlinben, mint Karl Marxot. Éppen olyan, mint a képeken, azt meg kell hagyni: a szakáll, a bajusz, a frizura, a (kapitalizmust) olyan szúrósan néző szempár... csodálatosak a kis részletek, a hajszálak, és mivel a szája félig nyitva, tényleg majdhogynem megszólal. Egy darabig bírtam, aztán bele kellett harapnom Marx vállába (nem, eddig sosem fantáziáltam ilyesmiről). Nos, Marx, mint csokidombormű (vagyis inkább csokiplakett) kifejezetten édes tejcsokiból van, ha rajtam múlna, azt mondanám, ugyanolyan tejcsokiból, mint a sima Bocis tejcsokitábla.

Aztán Zsófi előhúzta a táskájából Otto von Bismarckot – fehércsokiból. A sisakján ott a sas, a mellkasán az érdemrendjei, de a bal fülét aztán leharapta Zsófi. (Egyébként Bismarck jóval magasabb, mint Marx, nem tudom, hogy vajon ez igazából is így volt-e.)

És bizony mindez egy kis német cukrászatból való (Meysenburg delicious souvenirs Berlin), ami nincs messze a brandenburgi kaputól, s ezért aztán a tulajok szuveníreket találtak ki, amiket a turisták meg(v)ehetnek.

És akkor eltűnődtem.

Van Rákóczi túrósunk. Meg Esterházy tortánk. Sőt, Kossuth kiflink. Mátyásból már csak madarunk, mert étel nem jut eszembe, amit a királyról neveztek volna el. Ha a XIX. század nagyjaira gondolok, ahogy a berlini cukrászok, akkor kit öntenék csokiba? És vajon tejcsokiba Széchenyit és fehércsokiba Deák Ferencet vagy fordítva? (A huszadik századi politikai életre már nem, a huszonegyedikre meg már egyáltalán nem merek gondolni sem.)

És Ön, kedves Olvasó, kit és milyen csokiba öntene?

A legkreatívabbnak szívesen felajánlanám a csokiállamférfi és/vagy a csokifilozófus fejét, csakhogy pár nappal később megint kedvem támadt Marxot enni és kiderült, hogy addigra lejárt a csoki szavatossága. Ez azért is furcsa, mert a neten talált infók szerint márciusban nyitották a berlini üzletet... Lehet, hogy ezek a figurák ennyire romlandók?

Megjegyzem: e poszt címét Jacques Derrida egyik könyvének magyar változatától kölcsönöztem, ne gondoljon senki semmi médiatörvénybe ütközőre. Bár éppen ma még lehetne.

 

8 komment
Címkék: fehér tej figura
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr122551329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yeti-ufo hibrid 2010.12.31. 23:38:23

Ó, én tudom.
Tu in van!
Egyik oldalról orbán, a népnyúzó farok, másik oldalról egy fehérnép-nyűvő fallosz. Természetesen keserűcsokiból. :)

indust · http://indust.hu 2011.01.01. 08:06:45

Micsoda kérdés, hát a való világosokat, természetesen!

Kis ember 2011.01.01. 11:04:33

Valahol van egy kb. 40 centis Lenin-fejem fehércsokiból, mégy Szentpéterváron fotóztam. Előkeressem?

yeti-ufo hibrid 2011.01.01. 14:46:31

@Rigor Penis:

Jól van, kicsim, a tiéd lehet tejcsokiból. :)

Dead-End 2011.01.20. 15:23:47

OFF:
Ajánlom figyelmedbe:
m.blog.hu/de/dead-end/image/m/milka-10-11.jpg

Várom a kritikát róluk. :)

he 2011.01.22. 00:04:23

@Dead-End: köszi az infót! Már be is szereztem egy szilvásat - még emésztem :)

Dead-End 2011.01.22. 00:08:23

@he: Én is - a szó szoros értelmében. :D A másik kettőnek még nem estem neki, de csak arra várnak. :)
süti beállítások módosítása