csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Diéta, ananász

2010. május 29. 20:36 - he

Szex, szex, szex – bizony, ez juthat eszünkbe a gyümölcsről, aminek összecsokizott változatáról írni fogok most, ugyanis egy hajdani forrásomtól úgy tudom, hogy már az általános iskolába járók randiszövegei között is ott az ananász, mint olyan gyümölcs, ami édeskéssé teszi a testnedveket. Fogalmam sincs, hogy ez valóban igaz-e, és fogalmam sincs kell-e és lehet-e még az általános iskolások testét/lelkét megmenteni.

Egy biztos: az ananász különleges gyümölcs, a wikipédia szerint pl. az Esterházy család Kismartonban lévő kastélya melletti üvegházában 1830-ban 400 darabot szüretelt, vagyis megtettek mindent, hogy ehhez a lédús, zamatos gyönyörűséghez jussanak. (És itt egy elég vicces, meg egy komoly  videó arról, hogyan szüretelik, meg hogyan kell felvágni.)

És ha már bonbonokról írtam, lássunk egy olyan táblás csokit, ami voltaképpen bonbonokból áll, egy nagy, vastag csokialapon. Sőt, már-már aránytalanul vastag talpon, úgyhogy a javaslatom az, hogy fosszuk is meg a fogaink segítségével ettől a piedesztáltól a csokit. Aztán jön a lényeg: a vékony étcsokiba foglalt ananászkrém. Anno ettem olyan ananászfagyit, ami világos pasztellzöld volt, és ananásznak nevezték – fura volt, de én szerettem műízűen is. A csomagolás alapján ez a krém is csak ananász gyümölcsport tartalmaz, vagyis annyi köze van az igazi ananásznak a csoki krémjéhez, mint a kész sárga Tupperware-edénynek ehhez a gyümölcshöz (ananásszal színezik ugyanis). Itt viszont nem a szín (az a papír szerint kurkuma), hanem az íz marad meg. A krém először csak édes, aztán pedig tényleg ananászos ízű: nem lehengerlően, de meggyőzően. Kivételesen a vékony étcsokivázzal(igaziból a bonbonoknál ez csokoládéhüvelynek nevezik, de tényleg!) együtt javaslom bekapni, máskor az ilyen tölteléket egyszerűen kinyalogatom a csokiból, de ez a krém a csokival együtt szuper.

Ja, és hogy miért diéta? Mert állítólag az ananász remek zsírégető, még fogyasztó kapszulák is vannak, amikben ananász van por alakban. Az igazi ananász-diéta viszont nem ilyen, hanem olyan, amit Garfield mond: mindent ehetek, csak ananászt nem. Gondolom, sokan vannak még (velem együtt) kaviárdiétán.

 

Ananászkrémes Tibi csoki

170 Ft akcióban a Tescoban

 

11 komment
Címkék: ananász ét

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr12040996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

múvemáccsó 2010.05.29. 22:07:41

szia!
én szinte sose eszem csokit (a boltiaktól meg szinte kiütést kapok..), de nálunk a Karinthy elején, a 6os megállótól nem messze, Bercsényi u. magasságában (11.ker) van 1 csokibolt, ahová 1x betértem, és megismerkedtem egy lőrinci "csokifiú" munkáival: Ágasvár csoki néven fut, és engem nagyon meggyőzött!
vannak tócsák- bejövősek (kedvenc:gyömbéres meg a fahéjas-körtés)
simák-most pont nem rendelt a nőci, de nagyon ott vannak (grillázsos, meggyes-marcipános..stb.)
meg kakaós lim-lomok (barkácskészlet formájuk van)- ezeket nem próbáltam, nem nagyon izgattak, de az eladó mondta, hogy most ez a sláger!

sztem ha a bolti a csokikat szereted, akkor
ezeket egyenesen IMÁDNI fogod!!

(persze ez nem PR komment volt, semmi közöm hozzájuk, csak rajongó vagyok anti-csoki létemre)

Elkeveredett 2010.05.30. 00:25:12

Bercsényinél? Ott a helyem.

lüke 2010.05.30. 06:04:28

hmm
ez volt a melba:)
igaz, a melba őszibarckos,ez az redeti
de van ananászos
és narancsos változata-már anno fideszeseknek készült

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.30. 10:38:32

Csodálkozom, hogy még csak most fedezted fel. Évekkel ezelőtt ez a csoki hintette el bennem a reményt, hogy a Tibi képes ehető, aránylag magas kakaótartalmú csokoládét is gyártani.(a sok gejl tejes variáció mellett) Azóta jött az epres, a marcipános (pedig nem is szeretem a marcipánt) és ott tartok, hogy ha árban alsó kategóriás, de a kínálathoz képest keserű csokit akarok, akkor a sima Tibi éttáblát tolom.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.05.30. 20:37:07

Diéta, haha. Na mennyi a krémben az ananász mégis? De azért ez a csoki finom, meg a poszt is.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.06.04. 23:59:39

remek marcipános Tibi szeletet ettem a héten,és a csomagolása is tetszetős volt,sárga-fekete.

he 2010.06.06. 11:19:11

@neccharisnyás útonálló: A Tibik sztm jók, bár nekem a liofilizált málnásuk a nagy kedvncem. Sima éttáblát még nem kóstoltam - de majd most, köszi.

he 2010.06.06. 11:27:33

@múvemáccsó: Nagyon, nagyon jól hangzik! Utánakerestem a neten, úgy tűnik, jó helyen laksz, mert nem találtam forgalmazó-listát, csak egy beszkennelt csomagolást, azon egy telefonszámot. Muszáj lesz kipróbálnom (főleg a fahéjas-körtéset). Kösz :)

Samott 2010.08.16. 12:32:10

@neccharisnyás útonálló: ez szerintem egy regi klasszikus csoki, 20 eve, gyerekkent kaptam ra az epres valtozatara. Aztan sokaig csak kerestem, es nehany eve ujra ratalatam.

múvemáccsó 2010.09.19. 11:15:01

most kóstoltam a csokoládia manufaktúra fahéjas csokiját: professzionális íz,ajánlom szeretettel
süti beállítások módosítása