csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Csoki, tervezéshez

2009. augusztus 19. 02:08 - he

Gondoltam, alálapátolok a mára (tegnapra) tervezett nyár végi ötletelésnek, és – mielőtt még kivonnák a forgalomból – a Milka nyári különkiadásai közül beszereztem ehhez azt, amit ugyan már ettünk, de még nem írtam róla: ez a Milka Alpine Mountain, azaz a feketeáfonyás-vajkaramellás csoki.

Meggyőződésem, hogy a csoki megalkotói mindenképpen valami olyasmi ízt szerettek volna létrehozni, ami illik az alpesi tájon legelésző lila tehenekhez: s úgy érzem, mindent megtettek azért, hogy a csoki belül hasonlítson is a liláskékes, hófödte hegycsúcsokra. Élőben utoljára, s talán a legközelebbről a grazi Schlossbergről láttam egy részletét e hegyláncnak a távolban – s meglepetésemre tényleg olyan mesésnek tűnt, mint a képeslapokon. (Azért van, ahonnan még szebb.)

A kékeslilás-ragyogást (bár a lila valszeg a tehén miatt van) a fekete áfonyával, a hegység keménységét pedig gondolom a karamellával akarták érzékeltetni. Sikerrel, mert tényleg olyanok a kockák, mint a képen: pici arany színű karamelladarabkák az éterien liláskék krémben, mindez a megszokott tejcsokiba foglalva. Ha hőségben a kezünkben szállítjuk, egész kis térképeket tudunk kiolvasztani a csokiból: mintha a barna kontinensek alól mesebeli tengerpartok látszanának. De nem minden csendélet jó attól, ha hasonlít a modellre – gondoljunk pl. Picassora. Szóval a mérsékelt áfonyaillatban harapjuk le az egyik partszakaszt.

Tényleg nagyon áfonyás az íze, de ha valaki evett már ilyen gyümölcsöt igaziból, az tudja: a legjobb az benne, hogy olyan fanyar (és hogy kékes lila lesz tőle az ember nyelve). Na, éppen ennek nincs nyoma sem ebben a csokiban: úgy éreztem, mintha még a tejcsokibevonat édességét is túllicitálta volna a töltelék, s ilyenkor (nekem) már valóban majdnem mindegy, hogy milyen kis mellékízt ad a gyümölcs a megaadag cukornak. (Igen, ettem már egy szem eperhez egy evőkanál porcukrot, tudom, miről beszélek, viszonylag hamar le is szoktam róla.) S ha ez nem lenne elég (vagyis nekem sok) a karamelladarabkák még édesebbé teszik az egészet. Azt hiszem,az már kiderült, hogy imádom, ha recseg-ropog némi kis csócsálni vagy harapnivaló egy csokiban, de ehhez a krémhez nem biztos, hogy kevertem volna a karamellából. Pedig önmagában az áfonya-ötlet nagyon nyerő: ezek a bogyócskák nem csak hogy ízletesek, de a gyógynövények titkos, egyben univerzális fegyvere is.

A wikipédián azt olvastam, hogy anno „a brit pilóták az éjszakai bevetések előtt marokszám ették a fekete áfonyát, ugyanis a benne rejlő anyagok segítik a retinasejtek gyors regenerálódását.” És ha tényleg láttunk tőle a sötét jelenben előre, a jövőbe, akkor így vagy úgy, de nem is vihettem volna az áfonyásnál megfelelőbb összetételűbb csokit egy ötletbörzére.

 

 

 

Milka Alpine Mountain

100 g
325 Ft a az uránvárosi olasz látványpékségben

 

3 komment
Címkék: tej áfonya karamell
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr841321134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.08.19. 11:37:27

Szerintem is finom, de semmi extrát nem adott ami kár, mert drágáért vettem.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2009.08.26. 09:03:55

Én ennek a csokinak a szagától is rosszul vagyok. :-( Valahogy lelki füleimmel azonnal hallom, ahogy a vegyész vegyészkedik a laborjában, koccannak a lombikok, rotyognak a titkos elegyek. Persze lehet, hogy nem így van, de aminek a puszta szaglászásától is ez jut eszembe, annak nincs esélye, hogy eljusson az orális érzékszervi tesztig. :-D

gramercy 2009.09.19. 15:57:07

én most a SKI Joy nevűt eszem, érdekes és FINOM
süti beállítások módosítása