csox

Csokoládé - eszem és mesélek!

Kis harapnivaló

2009. február 15. 18:40 - he

Hadisten, s mint ilyen, Mars számtalan istent és félistent nemzett, sőt, volt, aki kifejezetten a fiának tartotta magát. Ezért semmi, de semmi csodálnivaló nincs abban, ha az 1932. óta létező Mars csokinak is volt – és lesz is - több variációja.

Az egyik ilyen a mandulával töltött csokiszelet, amit nem is túl régóta lehet megtalálni a boltok polcain.

Apropó mandula.

Méltánytalannak tartom, hogy milyen kevésszer lehet mandulás csokikkal találkozni – a mogyoró valahogy sokkal elterjedtebb. Több lenne vele a munka? Vagy kevesebb régióban terem? Vagy csak egyszerűen így szoktuk meg? Ki tudja? Az biztos, hogy ha nem mandulával, hanem mogyoróval akar újat alkotni a Mars, akkor közel járunk ahhoz, amit Snickersnek neveznek. A gyümölcs nyilván nem lett volna túl jó ötlet, el is veszett volna a legütősebb gyümölcsíz is a sokkolóan, vehemesen, agresszívan (igen, igen, a Mars princípiumához tartozó jegyek) édes csokiban. Maradt hát valami csonthéjas.

Mindenesetre az elvárásaim nagyon voltak ezzel a csokival szemben, talán túl nagyok is. Alapból minden ugyanaz,mint egy megszokott Marsnál, de a karamella-réteg alatti puha, nugátos csokiba mandulákat rejtettek, mégpedig EGYBEN. Nem darálva, nem aprítva, hanem egész szemekben (na, jó, legfeljebb félbevágva). Eddig ettem már legalább 3 ilyen csokit, de egyikben sem volt 5-nél több, s legtöbbször a második harapásra akadtam rá a mandulákra.

Érdekes íz egyébként, mert a mandula keménysége mintha megtörné a csoki nyers édességét – pedig a magam részéről eddig pont azért szerettem a Marsot, mert akkora balhoroggal küldi padlóra a cukoréhségemet, hogy azt tanítani lehetne. Amikor például nyelvvizsgázni mentem és majd' elájultam az idegességtől, konkrétan egy kis szatyornyi legális agystimulálóval szereltem fel magam – és mikor az utolsó írásbeli feladattal is elkészültem, elővettem a végső titkos fegyvert: a Marsot. Össze is csokiztam a lapot szépen. De átmentem – csont nélkül.

Egyébként mire utal az 5 szem, agyoncukrozott mandula? Az esküvőre, bizony.

A szerelmes Mars.

Jobb, ha mindent azonnal megbocsátunk neki!

 

 

Mars Mandula

 

Karamellás kakaós krémes szelet mandulával tejcsokoládéba mártva

 

Szólj hozzá!
villanyi-szekszardi-pannon-borok-online-rendeles

A bejegyzés trackback címe:

https://csox.blog.hu/api/trackback/id/tr14944923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása